Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1. DEFINITIES

1.1. Ceremoon: de eenmanszaak Ceremoon, gevestigd te Alphen a/d Rijn en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 88126129.

1.2. De klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Ceremoon een overeenkomst is aangegaan.

1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.

1.4. Diensten en producten: alle diensten die Ceremoon voor de klant uitvoert. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: het als ceremoniemeester organiseren, uitvoeren en/of ondersteunen van een bruiloft door middel van het maken van een draaiboek, het voeren van gesprekken, locatiebezoeken, contact met gasten en leveranciers en werkzaamheden tijdens de bruiloft zelf.

1.5. Overeenkomst: de afspraken gemaakt tussen Ceremoon en de klant krachtens welke Ceremoon de dienst zal uitvoeren.

1.6. Informatie: alle gegevens afkomstig van de klant.

1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving.

1.8. Advies: het resultaat van de werkzaamheden van Ceremoon.

1.9. Vertrouwelijke informatie: alle financiële, zakelijke en persoonsgegevens die door de klant en/of Ceremoon worden ingevoerd, verwerkt en opgeslagen.

1.10. Website: www.ceremoon.nl.

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Ceremoon gedane aanbiedingen, bestellingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten op afstand tussen Ceremoon en de klant, verrichte diensten, geleverde producten en overige verrichte handelingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Door ondertekening van een overeenkomst of opdrachtbevestiging, dan wel een akkoord via de e-mail verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden van Ceremoon en dat hij/zij met deze voorwaarden akkoord gaat.

2.3. In geval van strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en gemaakte afspraken in een overeenkomst dan prevaleren de bepalingen uit de overeenkomst.

2.4. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing op handelingen van derden en/of leveranciers die door Ceremoon zijn ingehuurd betreffende het uitvoeren van de levering of dienst.

2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt door in gebruik name van deze algemene voorwaarden verworpen.

ARTIKEL 3. OFFERTES EN AANBIEDINGEN

3.1. Offertes van Ceremoon zijn geldig voor de in de offerte aangegeven termijn. Indien er geen termijn is aangegeven, is de offerte geldig tot 30 dagen na de datum waarop de offerte is uitgebracht. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte. Afspraken in offertes betreffende inkoop via diverse leveranciers, locaties en urenindicatie ten behoeve van de uitgebrachte offerte zijn altijd onder voorbehoud. Pas na bevestiging van de offerte worden de leveranciers definitief geboekt. Tevens is de offerte onder voorbehoud van bezichtiging van de locatie waar de bruiloft gaat plaatsvinden. Zolang de klant de offerte niet binnen de genoemde termijn heeft aanvaard, is Ceremoon gerechtigd het aanbod in te trekken. Het aanbod is tevens onder voorbehoud van beschikbaarheid.

3.2. Ceremoon zal in de offerte aangeven welke diensten worden aangeboden en welke bedragen de klant verschuldigd is bij aanvaarding van de offerte. De in de offerte genoemde prijzen gelden voor de in de offerte genoemde periode, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders afgesproken. In de offerte staat tevens de overeengekomen prijs van de gekozen dienst/product dan wel het gebruikelijke uurtarief van Ceremoon met een vooraf geschat aantal uren en/of het tarief. Zodra de klant de offerte heeft geaccepteerd, is er een betalingsverplichting ontstaan.

In de offerte worden tevens geschatte kostenposten opgenomen. De werkelijke kosten worden op basis van nacalculatie gefactureerd.

3.3. Indien blijkt dat de bij de aanvraag of overeenkomst door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft Ceremoon het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen.
3.4 Ceremoon behoudt zich het recht voor om een voorschotnota van 60% uit te schrijven alvorens Ceremoon de opdracht zal gaan uitvoeren. De overige 30% wordt 21 dagen voor aanvang van de bruiloft in rekening gebracht. 14 dagen na de bruiloft wordt nog een 3e factuur in verband met de overige 10%, reiskosten en eventuele onvoorziene meerkosten opgesteld.

3.5. Alle door Ceremoon gecommuniceerde prijzen zijn bedragen in euro’s, zonder btw in verband met de KOR-regeling, exclusief verblijfskosten, reiskosten, parkeerkosten en overige vastgestelde heffingen en/of retributies, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.

3.6. Aanbiedingen gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

3.7. Ceremoon is niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor fouten in de offerte wanneer de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.

3.8. Afspraken over deadlines worden in de offerte schriftelijk overeengekomen. Indien levering door Ceremoon afhangt van feedback of input van de klant, is Ceremoon nimmer aansprakelijk voor vertraging tijdens het uitvoeren van de opdracht. Ceremoon is dan gerechtigd de deadline eenzijdig te verschuiven.

3.9. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop Ceremoon zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van bedoelde offerte, de opdracht of welke overeenkomst dan ook, dan is Ceremoon bevoegd deze wijzigingen door te voeren in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen.

3.10. De klant is gehouden tot betaling van de reiskosten welke door Ceremoon worden gemaakt ten behoeve van het uitvoeren van haar diensten. De vergoeding bedraagt €0,30 ex btw per kilometer.

3.11. Binnen de opdracht is het mogelijk om door middel van 1 revisieronde feedback en/of revisies aan Ceremoon door te geven, tenzij anders overeengekomen. Correcties kunnen binnen de omvang van de offerte worden aangeleverd mits dit niet leidt tot verandering van de opdracht. Ceremoon geeft tijdig aan de klant aan binnen welk termijn de feedback dient te worden aangeleverd, tenzij anders is overeengekomen.

3.12. In geval van wijziging van de opdracht, feedback die te laat wordt aangeleverd of wanneer de klant om een extra revisieronde verzoekt, zal door Ceremoon meerwerk zoals genoemd in artikel 4.7 aan de klant worden doorberekend. Correcties die leiden tot verandering van de opdracht zullen ook worden doorberekend aan de hand van het op dat moment geldende uurtarief van Ceremoon.

ARTIKEL 4. AANBOD, OVEREENKOMST EN MEERWERK

4.1. Het aanbod en de overeenkomst komen tot stand vanaf het moment dat de klant op enigerlei wijze een mededeling aan Ceremoon verricht inhoudende de aanvaarding van het aanbod via de e-mail. Het aanbod bevat een omschrijving van de producten en/of diensten. Vergissingen of fouten in het aanbod (op afbeeldingen) binden Ceremoon niet.

4.2. Na het tot stand komen van een overeenkomst kan deze enkel met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd tenzij onvoorziene wijzingen zoals genoemd in artikel 3.11 zich voordoen.

4.3. Na het tot stand komen van een overeenkomst, schriftelijk dan wel per e-mail, zal Ceremoon binnen bekwame tijd overgaan tot uitvoering van de diensten. Indien de klant het aanbod via de elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Ceremoon onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.

4.4. Ceremoon heeft het recht bepaalde dienstverlening uit te laten voeren door derden. Indien door de uitvoering van de dienstverlening door derden meerkosten worden gemaakt zullen deze na overleg aan de klant worden doorberekend.

4.5. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de klant en Ceremoon zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde schriftelijke overeenkomst door beide partijen zijn aanvaard.

4.6. Indien de klant een overeenkomst met Ceremoon wenst te ontbinden of annuleren komt hem/haar dit recht enkel toe indien hij/zij bij ontbinding overgaat tot vergoeding van de tot dan toe verrichte werkzaamheden en de volledige vergoeding van reeds gemaakte kosten door inkoop van leveranciers. Ingeval van annulering is de klant verplicht een annuleringsvergoeding te betalen volgens de percentages zoals genoemd in artikel 14.3 van deze voorwaarden.

4.7. Indien Ceremoon, door omstandigheden ten tijde van de offerte of de opdrachtbevestiging onbekend, meer werk moet verrichten dan overeengekomen is in de offerte of opdrachtbevestiging, is Ceremoon gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerkosten aan de klant in rekening te brengen. Indien de klant bezwaar heeft tegen de meerkosten die Ceremoon in rekening wenst te brengen, heeft de klant het recht het nog niet uitgevoerde gedeelte van de opdracht te annuleren, waarbij de klant gehouden is het tot dusver door Ceremoon uitgevoerde werk te vergoeden met een minimum van 50% van het overeengekomen offertebedrag.

4.8. Alle in de offerte verwerkte gegevens, afbeeldingen, tekeningen, draaiboeken en ideeën dienen uitsluitend tot gebruik in het kader van de opdracht en mogen door de klant in verband met het intellectuele eigendomsrecht van Ceremoon niet voor andere doeleinden worden gebruikt.

ARTIKEL 5. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR CEREMOON

5.1. Ceremoon garandeert dat de haar verstrekte opdracht naar beste kunnen wordt uitgevoerd, onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap.

5.2. Ceremoon spant zich in om de gegevens die Ceremoon voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.

5.3. Bij kenbaar gemaakte klachten van de klant over de geleverde diensten en/of producten dient Ceremoon met de klant in overleg te treden over een voor beiden passende oplossing.

5.4. Ceremoon is gerechtigd om voor promotionele doeleinden de gegevens van de klant te publiceren op de website van Ceremoon en/of overige promotionele uitingen van Ceremoon.
5.5. Ceremoon is niet verantwoordelijk voor tegenvallende resultaten voor wat betreft leveranciers die door Ceremoon op verzoek van de klant zijn ingehuurd.

5.6. Zowel Ceremoon en de klant zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer dit door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.

ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT

6.1. De klant dient zich in beginsel te houden aan de in deze voorwaarden neergelegde bepalingen, tenzij anders overeengekomen.

6.2. De klant dient Ceremoon te voorzien van alle juiste gegevens waarvan de klant redelijkerwijs kan voorzien dat deze noodzakelijk zijn voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. De klant is in ieder geval verplicht Ceremoon onverwijld op de hoogte te stellen van wijzigingen in persoonsgegevens, bedrijfsgegevens of overige informatie waar Ceremoon om verzoekt.

6.3. Indien in uitzondering op artikel 6.2 de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Ceremoon zijn verstrekt, heeft Ceremoon het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de klant in rekening te brengen.

6.4. De klant stelt Ceremoon steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.

6.5. De klant dient zelf reservekopieën te maken van alle materialen/gegevens als omschreven in artikel 6.2 die Ceremoon nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst. Bij verlies van deze materialen/gegevens is Ceremoon niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.

6.6. Bij klachten over de door Ceremoon geleverde diensten dient de klant deze klachten kenbaar te maken aan Ceremoon binnen 4 uur na ontdekking van het gebrek in geval van materialen, opdat Ceremoon direct actie kan ondernemen. In geval van diensten dient de klant binnen 30 dagen na levering van de dienst de klacht kenbaar te maken aan Ceremoon. De klant vrijwaart Ceremoon één jaar na levering van alle juridische claims naar aanleiding van geleverde diensten.

6.7. De klant dient te voldoen aan zijn/haar onderzoeksplicht naar opgegeven hoofdleveranciers die door Ceremoon worden aangeraden. Waaronder wordt verstaan, doch niet uitsluitend: locaties, cateraars en leveranciers van meubilair, styling en inrichting indien van toepassing. Ceremoon treedt slechts als adviseur op. Derhalve zal er nooit een overeenkomst tussen de klant en Ceremoon tot stand komen met betrekking tot een overeenkomt met voornoemde derden dan wel hoofdleveranciers.

ARTIKEL 7. LEVERING EN LEVERTIJD

7.1. De door Ceremoon te hanteren leveringstermijn met concrete leverdatum varieert per opdracht en wordt in overleg met de klant vastgesteld. De door Ceremoon opgegeven levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens en/of materialen van de klant. De klant dient de benodigde gegevens en/of materialen binnen 14 dagen na het tweede gesprek en/of het locatiebezoek aan te leveren.

7.2. Een door Ceremoon vastgestelde leveringstermijn kan nimmer als fatale termijn beschouwd worden. Door het enkele overschrijden van een leveringstermijn raakt Ceremoon niet van rechtswege in verzuim.

7.3. Bij overschrijding van de levertermijn met meer dan zestig dagen, komt de klant de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien Ceremoon, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.

7.4. De klant is gehouden datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door Ceremoon mogelijk te maken, onder meer door tijdig volledige, correcte en duidelijke gegevens aan te leveren zoals bepaald in artikel 6.2.

7.5. Indien de klant niet of niet tijdig de benodigde gegevens aan Ceremoon beschikbaar stelt en daardoor de uitvoering van de opdracht vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.

7.6. Aan de leveringsplicht van Ceremoon zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Ceremoon geleverde zaken een keer aan de klant zijn aangeboden.

7.7. Wanneer de uitvoering van de overeengekomen diensten door Ceremoon onverhoopt vertraging oplevert, zal Ceremoon dit per e-mail aan de klant mededelen.

7.8. Indien de klant Ceremoon op de hoogte brengt van het eventuele uitstellen van de uitvoering van de opdracht die door Ceremoon is aangenomen, zal Ceremoon de klant factureren voor de reeds gemaakte kosten betreffende honorarium en de kosten in verband met inkoop van leveranciers. De klant is verplicht deze kosten aan Ceremoon te vergoeden.

ARTIKEL 8. BETALING

8.1. De betalingsverplichting van de klant vangt aan op de dag waarop de overeenkomst tot stand komt.

8.2. Alle door Ceremoon verzonden facturen dienen binnen 14 dagen betaald te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Ceremoon behoudt zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst uit te stellen tot betaling van de factuur is ontvangen.

8.3. Indien de klant niet tijdig aan zijn/haar betalingsverplichting voldoet is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling nodig is.

8.4. In geval van niet tijdige betaling kan Ceremoon besluiten haar werkzaamheden “on hold” te zetten tot het moment van betaling. Indien een niet tijdige betaling regelmatig voorkomt, kan Ceremoon besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen.

8.5. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, gehouden tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €40,- excl. BTW bedragen en daaronder begrepen de kosten voor juristen, advocaten, deurwaarders, incassobureaus en de eventuele gerechtelijke procedure bij de rechtbank of het gerechtshof.

8.6. De vordering tot betaling is direct opeisbaar in geval de klant in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt, dan wel algeheel beslag op vermogensbestanddelen van de klant wordt gelegd, de klant overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden.

8.7. In bovenstaande gevallen heeft Ceremoon voorts het recht uitvoering van de overeenkomst of enig nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.

8.8. De klant kan bezwaren tegen de door Ceremoon verzonden facturen uiterlijk binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk aan Ceremoon kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Ceremoon een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

ARTIKEL 9. VOORBEHOUD VAN EIGENDOM & INTELLECTUEEL EIGENDOM

9.1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de diensten ontwikkelde of ter beschikking gestelde documentatie, aanbiedingen, tekeningen, draaiboeken, stijlplan, moodboard alsmede voorbereidend materiaal daarvan berusten uitsluitend bij Ceremoon tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

9.2. De door Ceremoon geleverde producten mogen, gedeeltelijk of geheel, nooit worden verveelvoudigd, openbaar worden gemaakt of worden doorverkocht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

9.3. De inhoud van de website, waaronder doch niet uitsluitend: de teksten, afbeeldingen, video’s, vormgeving, merken en domeinnamen, zijn het eigendom van Ceremoon of zijn met toestemming van de rechthebbende eigenaar op de website geplaatst en worden beschermd door auteursrechten en intellectuele of industriële eigendomsrechten die onder het toepasselijk recht bestaan. Het is gebruikers van de website niet toegestaan om de website of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen dan wel ter beschikking te stellen zonder toestemming van Ceremoon.

9.4. Alle auteursrechten en intellectuele eigendommen op door Ceremoon ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusieve eigendom van Ceremoon.

9.5. Alle door de klant gepubliceerde informatie via de door Ceremoon geleverde producten blijven eigendom van de klant.

9.6. Ceremoon is niet verantwoordelijk voor enige informatie/content die de klant op de servers van Ceremoon plaatst. Indien de door de klant geplaatste informatie/content op enige wijze inbreuk maakt op de rechten van derden of in strijd is met wet en regelgeving zal de klant Ceremoon vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden als gevolg van dit handelen van de klant.

9.7. Iedere handeling welke in strijd is met artikel 9.2 en artikel 9.3 wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.

9.8. Bij inbreuk heeft Ceremoon recht op een vergoeding ter hoogte van tenminste twee maal de door haar gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

ARTIKEL 10. AANSPRAKELIJKHEID

10.1. Iedere overeenkomst tussen Ceremoon en de klant is te typeren als een inspanningsovereenkomst waarbij Ceremoon gehouden is haar verplichtingen na te komen naar beste kunnen, met de nodige zorgvuldigheid en het nodige vakmanschap. Ceremoon kan als gevolg nimmer aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten. De klant is en blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van de door Ceremoon gegeven adviezen.

10.2. Indien Ceremoon onverhoopt hetgeen bepaald in artikel 10.1 toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal twee maal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (excl. BTW). Dit bedrag is in ieder geval te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat de verzekeraar in het betreffende geval aan Ceremoon uitkeert. Wanneer sprake is van een duurovereenkomst, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de laatst betaalde factuur door de klant.

10.3. In aanvulling op artikel 10.2 is Ceremoon dan alleen aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade dient men uitsluitend te verstaan;

  • de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
  • de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Ceremoon aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Ceremoon toegerekend kunnen worden;
  • redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

10.4. Ceremoon sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door Ceremoon geleverde diensten en/of producten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet aan de kant van Ceremoon.

10.5. Ceremoon is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor: gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens bij het uitvoeren van de overeenkomst.

10.6. Ceremoon is daarnaast nimmer aansprakelijk voor geleden verliezen door de klant in geval van het niet kunnen uitleveren van een levering. Ceremoon is afhankelijk van haar leveranciers. 

10.7. Ceremoon is niet aansprakelijk voor daden en handelingen, inclusief vertragingen, die door ingehuurde derden en leveranciers zijn veroorzaakt.

10.8. De klant vrijwaart Ceremoon voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatige, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan de klant geleverde producten en diensten van Ceremoon.

ARTIKEL 11. ONDERBREKING VAN DE DIENSTEN EN OVERMACHT

11.1. Ceremoon is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. Indien de overmacht gedurende een termijn van 60 dagen blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend.

11.2. Ceremoon is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar Ceremoon weinig of geen invloed op kan uitoefenen. Ceremoon kan derhalve op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit een situatie waarin de tekortkoming te wijten is aan een derde partij met wie Ceremoon een overeenkomst is aangegaan.

11.3. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan elke van de wil van Ceremoon onafhankelijke omstandigheid – ook al was deze ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst reeds te voorzien – die nakoming van de overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert waaronder doch niet uitsluitend wordt begrepen: werkstaking, bovenmatig ziekteverzuim van personeel van Ceremoon of Ceremoon zelf, transportmoeilijkheden, brand, overheidsmaatregelen, epidemieën, pandemieën, natuurrampen, terrorisme, bedrijfsstoringen bij Ceremoon, wanprestatie door leveranciers van Ceremoon waardoor Ceremoon haar verplichtingen jegens de klant niet (meer) kan nakomen alsmede andere ernstige storingen in het bedrijf van Ceremoon of diens leveranciers.

11.4. Naast het bepaalde in lid 11.3 is onder overmacht zeker te verstaan al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie is aangenomen.

11.5. Bij overmacht heeft Ceremoon ter keuze het recht om zich te laten vervangen of de overeenkomst, voor zover nog niet uitgevoerd, te ontbinden zonder dat Ceremoon in welke vorm dan ook gehouden is tot voldoening van enige schadevergoeding, behoudens krachtens het bepaalde in artikel 78 Boek 6 Burgerlijk Wetboek.

ARTIKEL 12. DUUR OVEREENKOMST, BEËINDIGING EN ANNULERING

12.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de offerte anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.

12.2. Het recht van tussentijdse opzegging van de overeenkomst door de klant is uitgesloten, onverminderd het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde.

12.3. Beide partijen, zowel de klant als Ceremoon, komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien de andere partij, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.

12.4. In uitzondering op hetgeen bepaald in artikel 12.3 kan Ceremoon de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien zich dringende redenen voordoen, waaronder in ieder geval worden begrepen de gevallen waarin:

  • aan de klant (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
  • ten aanzien van de klant faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken;
  • het vermoeden bestaat dat de klant niet aan zijn of haar betalingsverplichting bij verlenging van de overeenkomst kan voldoen;
  • de klant handelt in strijd met de openbare orde of de goede zeden, of enige uit de overeenkomst met Ceremoon voortvloeiende verplichting;
  • de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
  • de klant handelt in strijd met redelijke richtlijnen of aanwijzingen van Ceremoon;
  • de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk wel al dan niet aangetekend schrijven;
  • bij terugkerende betalingsproblemen.

Ceremoon zal wegens deze beëindiging, zoals bepaald in artikel 12.4, nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.

12.5. Indien de klant op het moment van de ontbinding als bedoeld in artikel 12.3 en 12.4 reeds prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende betalingsverplichting geen voorwerp van ongedaan making zijn. Bedragen die Ceremoon vóór de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

12.6. In geval van annulering is de klant tevens verplicht de in rekening gebrachte  kosten van ingehuurde assistenten aan Ceremoon te voldoen.

12.7. Ceremoon behoudt het recht om haar algemene voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten. Indien Ceremoon overgaat tot wijziging van de voorwaarden, stelt zij de klant hiervan op de hoogte. Het staat de klant vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelding krijgen of tot ten hoogste zeven dagen na het inwerking treden van deze nieuwe algemene voorwaarden.

12.8. Indien de werkzaamheden betreffende de bruiloft dienen te worden uitgesteld in verband een pandemie, wordt de klant in de gelegenheid gesteld de uitvoering van de overeenkomst éénmalig kosteloos en in overleg met Ceremoon te verplaatsen met in achtneming van de beschikbaarheid van Ceremoon. Mocht de klant de uitvoering van de overeenkomst door een pandemie voor een tweede keer willen verplaatsen of direct willen annuleren, dan wordt de annuleringsvergoeding uit 14.3 in rekening gebracht.

ARTIKEL 13. CONFORMITEIT

13.1. Ceremoon zal bij de uitvoering van de overeenkomst zoveel mogelijk het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat nastreven. Indien naar oordeel van de klant de geleverde resultaten niet overeenkomen met het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat, zullen de klant en Ceremoon in overleg treden om het geleverde alsnog aan de beoogde resultaten te laten voldoen.

13.2. In aanvulling op hetgeen bepaald in artikel 13.1, zullen de kosten voor het meerwerk als bedoeld in dat artikel overeenkomstig het normale tarief van Ceremoon worden gefactureerd aan de klant, tenzij de klant naar inziens van Ceremoon aannemelijk kan maken dat de afwijkingen in het resultaat te wijten zijn aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst aan de kant van Ceremoon.

13.3. Mocht vast komen te staan dat de gebrekkigheid van de door Ceremoon te leveren diensten voor rekening komt van Ceremoon, heeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, behoudens hetgeen bepaald in deze voorwaarden.

ARTIKEL 14. BIJZONDERE BEPALINGEN CEREMOON

14.1. De klant verklaart meerderjarig te zijn, indien de klant desondanks minderjarig is dient de ouder/verzorger/voogd zijn/haar toestemming te verlenen. Zonder toestemming van een meerderjarige komt derhalve geen overeenkomst tot stand.

14.2. De klant is verplicht om zorg te dragen voor het juiste verloop van de bruiloft, met name door tijdig maatregelen te treffen indien dit noodzakelijk is voor de veiligheid van Ceremoon. Wanneer de opdracht, tevens wanneer dit slechts tijdelijk is, wordt onderbroken en/of beëindigd, houdt Ceremoon te allen tijde recht op het volledig overeengekomen bedrag wat voor de opdracht is overeengekomen.

14.3. Indien de klant over gaat tot annulering van de overeengekomen opdracht is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd:

  • annulering tot 12 weken voor aanvang van de bruiloft; 30% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 12 weken voor aanvang van de bruiloft; 40% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 8 weken voor aanvang van de bruiloft; 60% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 4 weken voor aanvang van de bruiloft; 80% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 14 dagen voor aanvang van de bruiloft of op de dag zelf; 90% van het in de offerte overeengekomen bedrag.

14.4. De klant zorgt ervoor dat Ceremoon onbelemmerd toegang heeft tot de locatie ten behoeve van de op- en afbouw, het voorbereiden, uitvoeren en opruimen van de bruiloft. Exacte data en tijden worden vooraf besproken.

14.5. Ceremoon is afhankelijk van weersomstandigheden. Het kan voorkomen dat materialen eerder of later dan afgesproken opgebouwd of afgebroken worden.

14.6. De klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle schade die door bewuste roekeloosheid door zichzelf en/of door derden wordt veroorzaakt.

14.7. De klant is zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling van facturen van derden en eventuele ingehuurde leveranciers.

ARTIKEL 15. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT

15.1. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Ceremoon en de klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.

15.2. Indien de klant in zijn/haar opdracht bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden zijn deze voor Ceremoon alleen bindend indien en voor zover deze door Ceremoon uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

15.3. Indien Ceremoon op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van de Algemene Voorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan ontleend worden.

15.4. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing.

15.5. Rechten en plichten voortvloeiende uit een overeenkomst kunnen slechts door de klant op een derde worden overgedragen indien Ceremoon hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.

15.6. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Ceremoon partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.

15.7. De klant en Ceremoon zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg en in der minne proberen te schikken alvorens een beroep te doen op de rechter.

15.8. Indien dwingendrechtelijk regels niet anders bepalen, is in eerste instantie de bevoegde rechter in het arrondissement Den Haag, bevoegd kennis te nemen van geschillen tussen Ceremoon en de klant tenzij een wettelijke bepaling anders voorschrijft.

versie: april 2023